Tarihçe

Giresun Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü ilk öğrencilerini 2017 yılında alarak 60 öğrenci kontenjanıyla eğitim-öğretime başlamıştır.

Bölümümüzün amacı İngiliz edebiyatı ve kültürünü inceleyerek, öğrencilerimize bilimsel araştırmacı vasfı kazandırmaktır. İngiliz dili, edebiyatı ve kültürünü çok iyi bilen, eleştirel ve bağımsız düşünebilen, araştıran, sorgulayan, kültür ve edebiyat kuramları ışığında kendi kültürünüde daha iyi tanıyan ve sahiplenen, etik ve evrensel değerler hakkında bilgi sahibi, kültürlü bilimsel çalışma yöntemi ve disiplini kazanmış bireylerin yetiştirilmesi amaçlanır.

Bölümümüzde ayrıca düzenli olarak, konuşma oturumları ve tiyatro etkinlikleri düzenlenmektedir. İngiliz dili ve edebiyatı öğrencileri, sosyal olanakları en üst düzeyde kullanma, farklı kültürlere saygı duyma ve yeniliklere açık olma gibi yetileri edinmelidir. Bu bağlamda bölümümüz öğrencilere yönelik sosyal olanak sağlama görevine önem vermektedir.

Bölümde Edebi araştırma, mitoloji, popüler kültür, etnik azınlık çalışmaları, koloni ve koloni sonrası dönem, tiyatro ve şiir gibi dersleri içeren bir öğretim uygulanmaktadır. Derslerde sınıf içi tartışmalar, dönem ödevleri ve sınıf içi sunumlar ders görevlilerince verilen bilgiler kadar önem taşımaktadır. Değerlendirme sınavlar ve sınıf içi katılımlara dayalı oalrak yapılmaktadır. Bölüm derslerinin tamamında eğitim dili İngilizcedir.

2017 yılında açılan bölümümüz bir yandan öğrencilerine İngiliz Dili ve Kültürü’nü tanıtmakta diğer yandan da  eleştirel ve bağımsız düşünebilen, araştıran, sorgulayan, kültür ve edebiyat kuramları ışığında kendi kültürünü daha iyi tanıyan ve sahiplenen, milli bilinci gelişmiş, etik ve evrensel değerler hakkında bilgi sahibi, kültürlü, bilimsel çalışma yöntemi ve disiplini kazanmış bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle bu bölüm öğrencilerinin misyonlarından bir tanesi de dünyada meydana gelen her türlü sosyal, kültürel, toplumsal ve ekonomik gelişmeyi takip etmek ve bunlara akılcı ve sağduyulu yorumlar getirebilmektir.