Dr. Öğr. Üyesi Halis GÖZPINAR

Dr. Öğr. Üyesi Halis GÖZPINAR
halisgozpinar@gmail.com / halis.gozpinar@giresun.edu.tr

Görevler
1. Giresun Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı ( 2018 - …. )
2. T.C. Tiflis Büyükelçiliği Eğitim Müşavirliği Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Görevli  (2009-2014)
3. İngilizce Öğretmeni : Ekim 1998 – Ocak 2017
(Ordu İMKB Anadolu Öğretmen Lisesi - Ordu İMKB Sosyal Bilimler Lisesi- Ordu Büyükşehir Anadolu İmam Hatip Lisesi )

Yayınlar

  • Gozpinar,H.(2019). CHALLENGES AND EXPERIENCES OF EFL TEACHERS AND NEWLY ARRIVED REFUGEE STUDENTS: AN ETHNOGRAPHIC STUDY IN TURKEY. MIER Journal of Educational Studies, Trends & Practices November 2019, Vol. 9, No. 2 pp. 147 - 164 

  • Gozpinar, H.(2018). A QUALITATIVE EXPLORATION OF STUDENTS' EXPERIENCES WITH ACQUIRING CULTURE DURING FOREIGN LANGUAGE INSTRUCTION.Advanced Education, 2018, Issue 9, 114-125. DOI: 10.20535/2410-8286.132163 URL: http://ae.fl.kpi.ua/article/view/132163

  • Gozpinar, H.(2018). INTEGRATING REFUGEES INTO SOCIETY AND EDUCATION THROUGH LANGUAGE TRAINING: A CASE STUDY IN ORDU, TURKEY. The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes. Vol. 6, No 1, 2018, pp. 97-106 URL : http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/espeap/article/view/542

  • Gozpinar, H.(2018). SCHOOL EDUCATION PROJECTS EXPERIENCES: FOSTERING LIFELONG LEARNING AS A PERSON AND A PROFESSIONAL. Folia Linguistica et Litteraria. Issue 21, pp. 155 URL: http://www.folia.ac.me/image/folia_21_DOI_UDK.pdf#page=155

  • Gozpinar, H.(2017). VALUES EDUCATION AND LANGUAGE DEVELOPMENT THROUGH PROTEST MUSIC IN ENGLISH SPEAKING CLASSES. Journal of Turkish Language and Literature Volume:3, Issue:4, Autumn 2017, (62-75) Doi Number: 10.20322/littera.337843 URL:http://dergipark.gov.tr/download/article-file/355048

  • Gozpinar, H.(2016). COMPARATIVE LINGUISTIC AND CULTURAL CORPUS OF ENGLISH AND TURKISH PROVERBS INTERRELATED IN CHILDREN. Modern Journal of Language Teaching Methods. Vol. 6, Issue 9, 2016, p 324,- 330 URL: http://mjltm.org/current-issue/

  • Gözpınar, H. & Rusieshvili, M. (2014). SIMILAR AND UNIQUE IN THE FAMİLY: HOW TO RAISE CHILDREN (USING EXAMPLES OF TURKISH AND GEORGIAN PROVERBS RELATING TO CHILDREN). Journal of Language and Linguistic Studies, 10(1), URL: http://www.jlls.org/index.php/jlls/article/view/181/159

  • Gozpinar, H. (2014). ENGLISH TEACHERS’ INTEREST IN PROVERBS IN LANGUAGE TEACHING. The Journal of International Social Research, 7 (31), p612-617 URL:http://www.sosyalarastirmalar.com/cilt7/sayi31_pdf/6egitim/gozpinar_halis.pdf

  • Gozpinar,H. (2013). USE OF PROVERBS IN POLITICAL DISCOURSE BY USA PRESIDENT BARACK OBAMA AND TURKISH PRIME MINISTER RECEP TAYYIP ERDOĞAN. The Criterion: An International Journal in English, 4 (5). p21 URL: http://www.the-criterion.com/V4/n5/Oct2013.pdf

Lisans: 19 Mayıs Üniversitesi /  İngilizce Öğretmenliği 1998
Y. Lisans: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University / İngiliz Dili ve Edebiyatı 2011
Doktora: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University / İngiliz Dili Eğitimi 2015 

ÖDÜLLER

1. Maaşla Ödüllendirme / MEB 2008
2. Teşekkür Belgesi / MEB 2009
3. Başarı Belgesi / MEB 2015


AB HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI HİBE DESTEĞİ İLE KATILINAN KURSLAR

  1. Haziran 2017 - İsveç- Göteborg “ STRATEG+ Advanced training on quality in Strategic partnerships in the field of youth” Erasmus TCA Eğitim Kursu

  2. Temmuz 2012- İngiltere, Lancaster / University of Cumbria: Phd Summer School : Yoğunlaştırılmış ders programı ile temel doktora eğitimine yönelik dersler

  3. Temmuz -Ağustos 2012 – İngiltere, Scarborough In-Service Training of Teachers : Language and Methodology for Teachers of English - A Blended Approach

  4. Kasım 2012 – Almanya, Frankfurt – In-Service Training of Teachers The Art of Developing Global Perspectives Together

  5. Temmuz 2009 – İngiltere, Cambridge – In-Service Training of Teachers Language and Methodology – secondary/Adults course

  6. Ağustos 2009 – Polonya, Zakopane – In-Service Training of Teachers Conflict Management

  7. Haziran 2006 – İngiltere, Exeter- In-Service Training of Teachers:Developing Oral Fluency in the European Primary Classroom

  8. Haziran –Temmuz 2006 – İngiltere, Oxford – The Cooper School : Study Visitİngiltere’de Eğitim ve Liselerde öğretimi görme amaçlı çalışma ziyareti

  9. Milli Eğitim Bakanlığı, “İngilizce Ders Kitaplarını Tanıtma”,Yalova, Haziran 2005

  10. Milli Eğitim Bakanlığı, “Pratik İngilizce Konuşma Yöntem ve Teknikleri”, M.E.M Ordu, Haziran 2007

  11. English Language Teaching through Storytelling, Tbilisi, Georgia, 2010

  12. The English Book in Georgia, Helping Learner’s Learn , Tbilisi , Georgia, 2010

  13. The story of Stuff Workshop, An English workshop on Environmental Issues,Akhaltsikhe, Georgia, September 2012

  14. Sosyal Girişimcilik ve Proje Döngüsü Yönetimi (PCM), Ordu, Mart, 2016


AB HİBE PROGRAMI DESTEKLİ OKUL DEĞİŞİM PROJE KOORDİNATÖRLÜKLERİ

2005-2007 İsveç – Türkiye
“İnsan Hakları Kadın Erkek Eşitliği ve Demokrasi” adlı Proje Koordinatörü
Öğrenci –Öğretmen Karşılıklı Değişim Programı ve Ziyareti
2006 – 2009 Polonya- İngiltere (Kuzey İrlanda) – Türkiye
“Hayatın Gerçekleri ve Tüm Yönleriyle Yeni Avrupa da Gençlerin Yaşamı” adlı Proje Koordinatörü
2006 Kasım Polonya – 2007 Kasım Kuzey İrlanda / 2008 Nisan Polonya / 2008 Kasım İngiltere
2008 Çek Cumhuriyeti – Türkiye
“Her yönüyle AB ve Gençler” adlı Proje Koordinatörü.
2008 Nisan Öğrenci –Öğretmen. Karşılıklı Değişim Programı ve Ziyareti.
2014 - 2015 Gürcistan – Türkiye
“Kafkasya’da Hayat” adlı Proje Koordinatörü
2015 Nisan Öğrenci –Öğretmen Karşılıklı Değişim Programı ve Ziyareti
2014 – 2015 Azerbaycan – Türkiye
“Kardeşlerimizle Bayram” adlı Proje Koordinatörü
2015 Mart Öğrenci –Öğretmen Karşılıklı Değişim Programı ve Ziyareti
2015 Şubat Tiflis Devlet Üniversitesi – Ordu Sosyal Bilimler Lisesi
Tiflis Devlet Üniversitesi Psikoloji ve Eğitim Bilimleri Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Yüksek Lisans öğrencilerinin Ordu ‘da gerçekleştirdikleri iki haftalık Çalışma ziyareti Projesi Koordinatörü

KONFERANSLAR
International Conference “ Between Europe and the Orient” Goethe Universitat Frankfurt Am Main, Tbilisi, Georgia, 2010
2nd Eurasian Silk Road Universities Convention (ESRUC) : Building Bridges in Higher Education : Seeking for a Eurasian Model and Developing ESRUC Consortium 2011, Erzurum
1st Winter Summit at the Anatolian Summit Atatürk Üniversitesi, Erzurum, 2012
Gozpinar, H. “Why and How the proverbs help in language classes”. Contemporary issues of teachers’ training: scientific and technological innovations in education, Azerbaijan Teachers' Institute, November 26-28, pp. 120-124, Baku, Azerbaijan, (2012)
Gozpinar, H. , 2.International Gender Symposium and Art Workshop, Women in Social and Political Life, Giresun University, 2014 , Turkey.
Gozpinar, H. , Uluslararası Ahıskalı Türklerin Hukuki ve Sosyal Sorunları sempozyumu, Giresun üniversitesi, 2014, Turkey.
Gözpınar, H., Foreign language instruction helps refugees cope with their big changes, 2018, Tbilisi, Georgia
Han, T., GÖZPINAR, H. EFL instructors’ perspectives of English-as-a-foreign language assessment in the Turkish Universities 7th International Narrative and Language Studies Conference ,14.05.2018
Han T,Gözpınar H,Akyüz M Akademisyenlerin uluslararası akademik etkinliklerde yabancı dilde yaşadığı iletişim kaygıları Yayın Yeri: 7th International Narrative and Language Studies Conference ,14.05.2018