12 Aralık 2022 Pazartesi
Giresun Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü tarafından düzenlenen “Kültürlerarası Bilgi Yarışması”, 7 – 8 Aralık 2022 tarihlerinde Fen-Edebiyat Fakültesi Cengiz Aytmatov amfisinde gerçekleştirildi.
Fen Edebiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Beyhan KESİK, Dekan Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Ali Zafer DALAR, akademik ve idari personel ile öğrencilerin katıldığı programın açılış konuşmasını Fakülte Dekanı Prof. Dr. Beyhan KESİK yaptı.
“Ülkemiz, Kazakistan'ın bağımsızlığını aynı gün tanıyan ilk ülkedir ve aramızdaki ortak tarih, kültürel ve manevi bağlar ilişkilerimizin geliştirilmesine temel olmuştur” diyen Sayın KESİK, Dekanlık olarak Türk Dünyası ve Orta Asya ülkeleriyle ilişkilerin daha da geliştirilmesi için her türlü faaliyeti destekleyeceklerini ifade etti. İki ülke öğrencilerinin birbirini daha iyi tanıması için bu ve benzeri faaliyetlerin önemine dikkat çeken Prof. Dr. Beyhan KESİK, etkinliğin düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür ederek sözlerini noktaladı.
Programda kısa bir konuşma yapan Düzenleme Kurulu Başkanı Doç. Dr. Vedi AŞKAROĞLU da şunları söyledi; “Türkiye’nin ortak kültürel bağlarının bulunduğu bu ülkelerle ilişkilerinin bütün ülkelere ortak yarar sağlayacaktır ve bu etkinliklerle kültürel bağlar daha da güçlenecektir.”
Sayın AŞKAROĞLU’nun ardından söz alan Kazakistanlı öğrenci Aigerim RAMAZANOVA, Girsun Üniversitesi ile Abay Kazak Milli Pedagoji Üniversitesi arasında imzalanan işbirliği anlaşmasının güzel sonuçlar verdiğine dikkat çekerek, “Aktif olarak burada derslere katılmak, ortak kültürümüzü birlikte yaşamak, hayatımızın en anlamlı tecrübesi oldu. Bu imkanı bizlere sunan Giresun Üniversitesine ve Abay Kazak Milli Pedagoji Üniversitesine çok teşekkür ederiz" dedi.
Konuşmaların ardından başlayan bilgi yarışmasında; Kazakistan’dan değişim programı ile Üniversitemize gelen öğrenciler ile İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümü öğrencilerine; her iki ülkenin örf ve adetlerinin yanı sıra sanat, tarih, sosyal ve kültürel değerlerin yer aldığı sorular yöneltildi.